+-

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

Menu

Portal Ratuhati.com
Adab-adab Berforum
Mengenai Forum - FAQ
Bagaimana Mahu Mengiklan

+-Stats

Members
Total Members: 11193
Latest: fizamahmood
New This Month: 123
New This Week: 41
New Today: 4
Stats
Total Posts: 450440
Total Topics: 7573
Most Online Today: 182
Most Online Ever: 441
(February 18, 2013, 04:28:13 PM)
Users Online
Members: 9
Guests: 178
Total: 187

Author Topic: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?  (Read 12958 times)

Offline erica ida

  • Topaz
  • *
  • Posts: 9
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #50 on: October 04, 2012, 01:53:14 PM »
sy mmg xsuka klau suami tdo luar..rsa cm dia xsyg sy ja...tmbh2 time pregnant nie rsa cm nk plok ja tiap mlm...tp tiap2 mlm msti dia t'tdo kt luar pas tgk tv...sy bgun tgh mlm tgk hubby xda kt tepi...hncur aty nie..sllunya sy akn bgun n kejut dia soh tdo dlm bilk...kdg2 nangis sorang2 geram ngn sikap dia yg suka tido kt luar bilik tu..xsuka sgt.


Offline umi_sayang

  • Delima
  • *
  • Posts: 1125
  • Suka? +6/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #51 on: October 04, 2012, 02:02:44 PM »
Tiap kali dapat baby memang tido berasingan, kadang2 suami sampai tanye dia nak tido mana, saya cakap tido la luar, nanti pape baru panggil, hehe...
masa anak 1st dia merungut, sekarang dia dah tak kisah...kalo nak tido dalam bilik pun dia tido kat bawah je....[dah mommy tido dengan baby]

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #52 on: October 04, 2012, 04:35:43 PM »
Salam Ratuhatian yg saya kasihi.

Berdasarkan tajuk di atas, apa pandangan isteri2 semua. Untuk makluman anda, kami orang lelaki memang tak kisah tidur di mana pun asalkan boleh lena tanpa diganggu, Tiada perasaan apa2 pun kalau isteri tak mau tidur bersama.

Cumanya kami kecewa kalau "nak" isteri tak layan.. tu je. Kekadang tu, dah dpt terus tidur diluar. So apa pandangan isteri?

Terima kasih atas sumbangan.
Pak Utih
suami tak pernah tidur kat luar melainkan sebab anak kacau je.. macam saya tak pernah lagi kalau lepas bersama suami g tidur tmpat lain.. kalau ada pun lepas saya dah tertidur,tapi mesti saya kan terjaga dan mula merengek.. sbb sy ni tidur bawah ketiak suami... hehehe.. kalu dia dah tertidur saya akan kejutkan.. nak juga dia tidur sekali,tak pun saya tarik selimut duk bawah ketiak suami semula.. nnt pagi suami minta maaf.. tak boleh tidur jauh dari suami..

Offline Iznie

  • Topaz
  • *
  • Posts: 76
  • Suka? +0/-0
    • Official Blog
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #53 on: October 04, 2012, 06:06:14 PM »
tak kesah pun...  tido sorang-sorang lagi best, luas rase katil queen tu boleh golek-golek kesana kemari

Offline sriwana

  • Zamrud
  • *
  • Posts: 190
  • Suka? +0/-0
  • ~CINTA DEMI ALLAH & RASUL~
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #54 on: October 04, 2012, 06:55:00 PM »
pun tak kisah gak...lagi suka kot sbb suami kuat berdengkur... selalu dia tertido depan tv... skg dah ada 3 anak.. saya combine 2 katil queen pun dah penuh sbb anak2 tido lasak.. takmo tido bilik sendiri...
Jom Shopping Baju Kanak-Kanak
https://www.facebook.com/uquekidsstationii

Berminat mencari idea untuk menjana wang dari rumah? Sila klik
http://tinyurl.com/janawangdarirumah

Cari pasif income? Klik
http://tasks4job.com/?refer=17458


Offline pempers kering

  • Topaz
  • *
  • Posts: 3
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #55 on: October 05, 2012, 12:31:41 AM »
Salam semua...

Saya bru jer register, asalnyer nk cari info tentang cystic hygroma tp xde...

Tengok tajuk mcm best jer so terus join...

Saya n pasangan x kisah pun nk tdo sama2 @ tak..

Kadang2 sedih jgk hati sebab bila x tdo sama2 nih macam x lengkap jer kehidupan sebagai suami isteri...

 :'( :'( :'( :'(

Offline Soya

  • Zamrud
  • *
  • Posts: 173
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #56 on: October 05, 2012, 10:48:14 AM »
akak walau bergaduh camne sekali pun...bila bab tido kena sama2 jgk...hasben dh pesan dan prektip ni dari awal kawen lg...so suka x suka bila gaduh tu kena sabor je lah..sorang ngadap ke dinding, sorang lg ngadap ler ke pintu... :P

Offline hannani

  • Zamrud
  • *
  • Posts: 162
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #57 on: October 05, 2012, 03:59:10 PM »
tak pernah lagi tidur tak sebilik melainkan ada kursus/outstation..tak mampu menahan gelora rindu kononnya :P..

Offline umi ani

  • Topaz
  • *
  • Posts: 68
  • Suka? +0/-0
  • My love JUz 4 U 'ABANG'
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #58 on: October 06, 2012, 03:12:41 PM »
da masuk 4 bulan kahwen nie,hubby tak pena tido kat luar bilik dan berharap tak kan pena tidur kat luar..mesti sayu jer rasa kan kalo hubby tak da kat sebelah kita..

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #59 on: October 09, 2012, 12:24:54 PM »
da masuk 4 bulan kahwen nie,hubby tak pena tido kat luar bilik dan berharap tak kan pena tidur kat luar..mesti sayu jer rasa kan kalo hubby tak da kat sebelah kita..
4 bulan tu baru lagi.. lagi lah asik nak melekat.. saya yang dh 5 thn pn still nk tidur sama kalau lepas bersama suami... cuma katanya lelaki rimas di pegang bila betul3 lepas bersama.. 2 minit lpas tu baru lah boleh pegang 2 dia.. tapi macam kami lpas tu mandi2 bersih badan ke.. baring dan tidur sama2... kalau gaduh pn ttap tidur sama..

intanliza

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #60 on: October 09, 2012, 02:40:31 PM »

Saya n pasangan x kisah pun nk tdo sama2 @ tak..

Kadang2 sedih jgk hati sebab bila x tdo sama2 nih macam x lengkap jer kehidupan sebagai suami isteri...

 :'( :'( :'( :'(


betul tu....
yg penting....tanggungjawab dilaksanakan...;-P

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #61 on: October 09, 2012, 02:54:55 PM »
betul tu....
yg penting....tanggungjawab dilaksanakan...;-P
... betul norwina..kewajipan kita kan...cuma mmg jenis saya tidur suka hubby hug dri belakang.. kalu nak kira paling muka pun dah berdosa tu.. huuu takut.. say tidur wajib nk sentuh suami.. kalau suami xde kena peluk kain pelikat dia.. kalau tak susah nak tidur.. adehhh malu pula

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #62 on: October 09, 2012, 03:32:08 PM »
camtu ke...
dulu sy pon camtu..
tp, bila dah ade anak2 ...kena la pandai2...
sbb anak yg sorang tu nak tido ngan ayah dia...
nak masuk semua dlm bilik...x sesuai plk kan..
jd diorg tido kat ruang tamu je la..
sy ngan baby yg kecik...hehee
sekarang ni walau dah ada bilik sendiri anak2 tetap nk tidur dgn kami.. yelah masing2 baru 2 dan 3 tahun.. tapi saya sediakan tilm dibawah.. jadi bila anak2 dah tidur kami letak mereka di bawah.. kadang2 kalau suami tidur di bawah sebab terlalu penat saya bagi je.. tapi tangan atau kaki mesti nak sentuh juga.. memang jadi habit dah kot.. sebab dari awal kawin suami dah manjakan macam tu.. sebab suami saya jenisnya pun tiba2 nak bersama tu kena standby je dekat dia... apa2 pun tetap utamakan kehendak dan keperluan dia..

Offline ibu ida

  • Berlian
  • *
  • Posts: 1739
  • Suka? +2/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #63 on: October 09, 2012, 10:55:34 PM »
ida pulak memang xboleh suami tak der bersama...kalau ida tido dulu suami nak buat keja dia, dia akan buat dalam bilik sebabnya dia tau nanti ida akan panggil2 dia...  ;D dari mula2 kawin lagi suami dah pesan kalo gaduh mcm mana pun kalo bab tido mesti sekatil.katanya tido asing2 xbagus.. kalau dok rumah mil ida ngantok sangat dia akan teman sampai tetido la baru dia keluar semabang ke, di rumah mil jenis tido lewat..satu lagi kalo bab p kursus, mula la masing2 tido xlena pastu suami akan sms je..kalo dia telelap pastu tejaga dia akan sms...pendek kata xboleh la suami tak der sebelah... heheh  ;D

Offline Mami Mia

  • Berlian
  • *
  • Posts: 1338
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #64 on: October 09, 2012, 11:01:35 PM »
saya plak terbalik...suami tidur dalam bilik,..saya yang tidur kat luar...hahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!....gaduh ker,tak gaduh ker...sama jer...tapi,..kalau bersebab,..tak apa kan..??suami ada penyakit susah tidur malam..,dah jumpa pakar,.so,skrang ni..dia tidur dengan makan ubat...saya plak,tak nak la ganggu dia..sebab saya tidur BERDENGKUR...:P kan tak pasal2 dia susah lelap,.esoknya jadi moody semacam sebab tak cukup tidur..

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #65 on: October 10, 2012, 10:27:54 AM »
saya plak terbalik...suami tidur dalam bilik,..saya yang tidur kat luar...hahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!....gaduh ker,tak gaduh ker...sama jer...tapi,..kalau bersebab,..tak apa kan..??suami ada penyakit susah tidur malam..,dah jumpa pakar,.so,skrang ni..dia tidur dengan makan ubat...saya plak,tak nak la ganggu dia..sebab saya tidur BERDENGKUR...:P kan tak pasal2 dia susah lelap,.esoknya jadi moody semacam sebab tak cukup tidur..
scha.. kesian juga kat hubby scha ye.. erm.. pasal bersebab ni macam mana pun tetap kena tanya dan bincang dengan suami.. ye lah benda dah jadi perintah Allah kan.. kalau suami izinkan boleh lah tidur di luar..

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #66 on: October 10, 2012, 10:30:01 AM »
Salam Ratuhatian yg saya kasihi.

Berdasarkan tajuk di atas, apa pandangan isteri2 semua. Untuk makluman anda, kami orang lelaki memang tak kisah tidur di mana pun asalkan boleh lena tanpa diganggu, Tiada perasaan apa2 pun kalau isteri tak mau tidur bersama.

Cumanya kami kecewa kalau "nak" isteri tak layan.. tu je. Kekadang tu, dah dpt terus tidur diluar. So apa pandangan isteri?

Terima kasih atas sumbangan.
Pak Utih

saya rasa persoalan pokok pak utih ialah suami tidur asing/luar setelah dapat apa yang dihajati... correct me if i'm wrong

Offline Mami Mia

  • Berlian
  • *
  • Posts: 1338
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #67 on: October 10, 2012, 10:42:33 PM »
scha.. kesian juga kat hubby scha ye.. erm.. pasal bersebab ni macam mana pun tetap kena tanya dan bincang dengan suami.. ye lah benda dah jadi perintah Allah kan.. kalau suami izinkan boleh lah tidur di luar..

hubby ok jer scha tidur kat luar...dia pun cakap, tak apa la..dan nak buat macam mana,saya susah nak tidur..tapi,sebelum dia masuk bilik,memang dia tidur tepi saya dulu kat depan tv...kul 12,saya kejutkan dia masuk bilik...

heart exiler

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #68 on: October 11, 2012, 04:37:52 PM »
hubby ok jer scha tidur kat luar...dia pun cakap, tak apa la..dan nak buat macam mana,saya susah nak tidur..tapi,sebelum dia masuk bilik,memang dia tidur tepi saya dulu kat depan tv...kul 12,saya kejutkan dia masuk bilik...
kalau dah bincang dan minta izin ok lah tu...

Offline iman zahra

  • Peniaga
  • Berlian
  • *
  • Posts: 2807
  • Suka? +2/-0
  • <FB> shida zahraa closet
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #69 on: January 11, 2013, 08:56:18 AM »
Salam Ratuhatian yg saya kasihi.

Berdasarkan tajuk di atas, apa pandangan isteri2 semua. Untuk makluman anda, kami orang lelaki memang tak kisah tidur di mana pun asalkan boleh lena tanpa diganggu, Tiada perasaan apa2 pun kalau isteri tak mau tidur bersama.

Cumanya kami kecewa kalau "nak" isteri tak layan.. tu je. Kekadang tu, dah dpt terus tidur diluar. So apa pandangan isteri?

Terima kasih atas sumbangan.
selalu suami iman akn tido diluar bila time ada bola.
kalu iman da tertido n tersedar dia xder sbb tido kat luar , iman akn bwk selimut n bantal tido sekali.

kdg2 suami iman akn bentangkan tilam kat luar kalu dia nk tgk tv sampai pg..
Pak Utih
MENJUAL SEGALA KELENGKAPAN IBU DAN ANAK DENGAN HARGA BERPATUTAN..
FB -  shida zahraa closet
Page - Little Zahraa Store
whatapp : 011 26874 861

nazura01

  • Guest
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #70 on: January 11, 2013, 11:54:32 AM »
setkat ni huby lum prnh tido luar lg....tp lain katil lah, sbb mummy dgn baby....nk b'sama baru lah i g katil huby...heee

Offline iman zahra

  • Peniaga
  • Berlian
  • *
  • Posts: 2807
  • Suka? +2/-0
  • <FB> shida zahraa closet
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #71 on: January 11, 2013, 11:58:20 AM »
setkat ni huby lum prnh tido luar lg....tp lain katil lah, sbb mummy dgn baby....nk b'sama baru lah i g katil huby...heee
hahaha ..
baby dpt layanan first class
MENJUAL SEGALA KELENGKAPAN IBU DAN ANAK DENGAN HARGA BERPATUTAN..
FB -  shida zahraa closet
Page - Little Zahraa Store
whatapp : 011 26874 861

Offline Mayyah

  • Topaz
  • *
  • Posts: 67
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #72 on: January 12, 2013, 03:25:03 PM »
Mak sy selalu pesan, jgn sekali2 tidur asing dgn suami. Mcm pantang besar kalau tidur asing. Huhu. Mungkin sbb asingkan tempat tidur tu cara utk hukum isteri pd asalnya. Kalau biasakan tidur asing, bila nak hukum, tak jalan. Entah la ek.

Tp suami sy kadang2 mmg terlelap dekat depan tv. Sy kejutkan je suruh tido dalam bilik. Pasang ekon siap2, dia ok je. Sy pun mmg tak suka bila suami tak tidur sekali. Sbb takut kalau2 dia ade marahkan sy ke ape.

Offline doremon

  • Topaz
  • *
  • Posts: 23
  • Suka? +0/-0
  • Only Allah Knows Why..
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #73 on: January 12, 2013, 08:57:01 PM »
salam semua..

selalu mmg tido sm, tp husband sy tido luar bila dia tau dia ada wat salah n xtau nk mtk maaf cmner. mula2 pelik jugak kenapa, ingt sy yg buat salah, pagi esok br dia ckp yg dia mtk maaf.

dh tau cmtu, bila sy terjg time dia tetiba tido luar, sy pun kejut tido masuk bilik.
huhuhu skang tgh berpantang di umah mak, terpaksa tido sendiri.

wuaaa nk balikkk  :-[

Offline mazaya

  • Topaz
  • *
  • Posts: 31
  • Suka? +0/-0
Re: Suami tidur diluar bilik, apa pandangan isteri?
« Reply #74 on: January 12, 2013, 11:43:54 PM »
Bagi saya suami spt yg dihighlightkan oleh pak utih itu sgt
selfish dan tak fikir perasaan isteri ;D

 

Powered by EzPortal