collapse collapse

* Ratuhati di Facebook

* Carian


* Profile

 
 
Welcome, Guest. Please login or register.

Author Topic: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya  (Read 5351 times)

Offline ummi

  • Administrator
  • Berlian
  • *****
  • Posts: 5569
  • Suka? +73/-0
    • ohcomel
Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« on: May 26, 2011, 03:02:54 PM »

Putrajaya Floria, Festival Bunga dan Taman Putrajaya akan dianjurkan sekali lagi di Putrajaya, Malaysia. Pesta selama 9 hari ini akan bermula pada 9hb hingga 17hb Julai 2011.

Putrajaya Floria 2011 adalah acara bertaraf antarabangsa yang dihoskan oleh Perbadanan Putrajaya dan Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar. Pengunjung pasti terpesona dengan bunga-bunga dan dedaun yang kemas diatur dan landskap dalam pelbagai gaya dan susunan yang akan mewujudkan kemeriahan warna-warni dengan lokasi khas untuk memberikan peluang bergambar. Adalah diharapkan agar festival ini dapat menyemai rasa hormat dan cinta pengunjung terhadap alam semulajadi, warna, bunga, tumbuh-tumbuhan dan minat untuk berkebun.

Terdapat begitu banyak perkara untuk dilihat dan dilakukan di dalam kawasan seluas 15 ekar ini. Di samping itu, terdapat banyak program dan aktiviti yang disediakan untuk pengunjung. Pada waktu malam, semua tarikan tersebut seperti bunga-bunga dan taman akan dihiasi dengan cahaya yang menampilkan pandangan memukau yang terhasil oleh cahaya dari bangunan, struktur dan jambatan di Putrajaya. Sebahagian daripada daya tarikan di Floria 2011 adalah:


Taman-taman perhiasan Flora
Taman Istimewa Ros
Taman Antarabangsa
Taman-taman Korporat
Taman-taman Pertunjukan Sekolah dan Universiti
Taman-taman NGO
Taman Terapi
Astaka Flora
Bazar Taman
Persembahan Seni & Kebudayaan

Masuk Percuma
Tarikh : 9hb - 17hb Julai 2011
Tempat : Waterfront Presint 2, Putrajaya
Masa Lawatan : Isnin - Khamis : 9.00 pg - 10.00 mlm
Jumaat - Ahad : 9.00 pg - 12.00 mlm

Datang tau jangan tak dtg..mmg syiok..

- sumber: blog Vill

WEB: Putrajaya Floria\

PETA LOKASI:

« Last Edit: May 26, 2011, 03:25:59 PM by namasaya »

Offline Wina

  • Delima
  • *
  • Posts: 826
  • Suka? +6/-0
  • blessed with a beautiful life
    • ? Yaadein ?
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #1 on: May 26, 2011, 03:06:46 PM »
nak nak pergi!

tahun lepas x dapat pegi...insyallah this year nak cuba pergi  :D

Offline ummi

  • Administrator
  • Berlian
  • *****
  • Posts: 5569
  • Suka? +73/-0
    • ohcomel
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #2 on: May 26, 2011, 03:12:03 PM »
tahun lepas vill bertugas kat sana.
cadang nak pergi gak.. tengok bunga n ambik gamba bunga. :-D

ashlia

  • Guest
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #3 on: May 26, 2011, 03:28:58 PM »
tak pernah pergi..
padahal dekat je putrajaya dgn rumah..

hehe.free2 akn ku heret hubby ke sini..

love roses!

Offline mizah

  • Berlian
  • *
  • Posts: 1511
  • Suka? +6/-0
  • Salam kenalan semua :)
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #4 on: May 26, 2011, 05:04:03 PM »
wahh...mesti harum je tempat tu nanti...sukanya!! tapi husbandku suka ke nak pergi sana...hihihihihi

Offline DeLLa

  • Delima
  • *
  • Posts: 1022
  • Suka? +8/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #5 on: May 26, 2011, 05:13:37 PM »
wahh...mesti harum je tempat tu nanti...sukanya!! tapi husbandku suka ke nak pergi sana...hihihihihi

tu la pasal..husband saya kompem tak nak punya

Offline dila

  • Delima
  • *
  • Posts: 834
  • Suka? +5/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #6 on: May 26, 2011, 07:47:57 PM »
tak penah lagi pergi Floria Putrajaya yg sebelum2 ni...
teringin pulak nak pergi...nak kena pujuk hubby ni, dgn alasan leh asah skill amik gambar...hihi

imnom

  • Guest
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #7 on: June 02, 2011, 11:36:06 AM »
wah suke2...setiap tahun tak penah lagi missed utk berkunjung ke pesta FLORA PUTRAJAYA...mmg cantik2 bunga dan design dia..hmm Julai nie cam ne lak rupenyer..

Offline zahira_zainol

  • Zamrud
  • *
  • Posts: 115
  • Suka? +1/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #8 on: June 02, 2011, 05:17:02 PM »

mizah... nak g ke? boleh tumpang kami... tapi anak2 nyer kena la tglkan sekejap.. bukan apa.. kesian bawa budak2 dalam keadaan sesak2 dan panas,

adik ipar akak keje kat putrajaya.. insya allah dapat pass atau VIP car stiker.

Offline mizah

  • Berlian
  • *
  • Posts: 1511
  • Suka? +6/-0
  • Salam kenalan semua :)
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #9 on: June 02, 2011, 05:32:07 PM »
kak zahira nak pegi ye....nak ikuttttt!!! oh bulan julai...jgn lupa kami bila nak pergi....hihi

Offline shafiha

  • Nilam
  • *
  • Posts: 393
  • Suka? +1/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #10 on: July 14, 2011, 05:32:46 PM »
dah 2 kali gi pesta floria ni.. tgk bot berhias dan berapi

Offline FazMiera

  • Zamrud
  • *
  • Posts: 208
  • Suka? +2/-0
  • 'cinta itu indah'
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #11 on: July 14, 2011, 05:47:52 PM »
tak leh trima thn ni xpegi...tiap2 thn mira pegi floria..
mcm mana lboeh xtaw pulak ni..

Offline Dina Safiya

  • Zamrud
  • *
  • Posts: 188
  • Suka? +0/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #12 on: July 15, 2011, 07:33:23 AM »
every year na gi floria....dah umah sebelah tu jer. Tahun ni theme nye Roses forever.

Setakat ni, dah gi 2 kali....suka tengok bunga. Klau yg ada anak anak tu, leh naik bot kat tasik tu :) best.

Na dah banyak beli bunga setakat ni...bunga orkid yg lawa lawa murah jer..dalam rm 6 jer sepohon...best best :)

Offline shafiha

  • Nilam
  • *
  • Posts: 393
  • Suka? +1/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #13 on: July 15, 2011, 12:53:27 PM »
tahun ni lagi gempak kan.. ada bot yang cantik2 tu.. rugi tau sapa yang tak pegi...

Offline azmanlan

  • Topaz
  • *
  • Posts: 11
  • Suka? +0/-0
Re: Putrajaya Floria 2011 - Ros Untuk Selamanya
« Reply #14 on: May 08, 2013, 10:23:35 AM »
best giler karnival ni..aku penah g skali jer sbb jao

 


IKLAN

IKLAN PENAJA