Kehamilan > Merancang Keluarga

C-zer - Jarak Mengandung Semula & Berapa Kali Boleh Bersalin C-zer.

<< < (6/14) > >>

mygenesis (yana):

--- Quote from: pija^eri on December 03, 2010, 08:07:03 AM ---hmmm.... saya pn czer masa bersalin lepas... kaedah T terbalik lg... doktor kate leh peknen lg thun dpn n leh sampai ank ke 5... tp ku ni penakut.... muahahahaha.. ku pasang la iucd.... so mmg plan smpi 2012 la.... cume mase doktor tu kabo kua de nanye gak... bukan kena ade gap ker... bukan sampai 3 org je ker... katenye bleh aje dgn teknologi skang.. lain org lain cr kot... kot ler.... sbb ku suda pasti pasni xkan dpt normal lg... tu ku tnye mcm2 ke doktor....

--- End quote ---

gynae yana pun kata hari 2 boleh sampai 5 org.dia pun kata kalau nk terlekat gak xpe la.nnti kita jaga elok2 la...heeee sayang Dr.Tan!!! kawan yana czer baby dia baru 10bulan pregnant balik dh 5weeks.doktor dia xmarah pun

areni:

--- Quote from: izwa on November 23, 2010, 02:55:03 PM ---terima kasih semua....yg ckp kat saya ni doc kerajaan.siap warning..pregnant lagi lepas ni saya terus ikat...

--- End quote ---

ni xperiens coz 2 bln admit kt hospital sblm dliver...
x leh ikat suke2 ati,kene ade persetujuan dr pihak kite..ade beberape form yg perlu kite isi utk ikat 2..

kalu dh ikt mmg boleh buka tp risiko utk prgnt luar rahim,bile d ikat maksudny di akan potong kt saluran tiub falopio kiri n kanan..kalu x slh lh..

doc pesan yg paling penting kene tgk jahitan dlm n luar,kalu sume ok dh leh prgnt lg...

mamasara (maz09):
adik ipar kak pun bersalin czer...
3 kali lepas tu terus ikat...nasib baiklah dah ada 2 perempuan 1 lelaki..
masa kak bersalin bulan 4 tu,gynae tu kata tahun depan kita jumpa lagi ye...
maknanya dia suruh mengandung lagi laa tu....
tak de laa nak marah-marah suruh tunggu 2 tahun.... :)

mamascorpio:
rasanya mesti kat spital swasta kan..
kalau spital kerajaan, maunya dkt 10 kali warned jgn
pegnen lagi untuk 2-3 tahun.. pastu doc ckp kat saya
boleh dpt anak setakat 3 sahaja. 

saya pernah dgr gak.. kat spital swasta nih bukan ajer
5 org anak, nak 10 org pun boley...  poket saya ni
kecik ajer..  tak leh p swasta. ;D

mamasara (maz09):
alahai mamascorpio...
akak ni dah takut nak pi hospital kerajaan...
anak kedua dah 11 tahun baru nak mengandung lagi...
kena kumpul duit jugaklah nak bersalin kat swasta...
sebab poket akak pun kecik juga.... ;D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version